“Антикорупційний термометр” за 2018 вже у вільному доступі!

У 2018 році медична реформа вступила в активну фазу. Заклади первинної медичної допомоги отримали новий юридичний статус – комунальних некомерційних підприємств (КНП).

Разом із фінансово-господарською автономією, медичні заклади також отримали відповідальність за розпорядження коштами і майном, тож зросла ймовірність корупційних ризиків у їхній роботі.

Проект «Підвищення прозорості роботи комунальних некомерційних підприємств первинної медичної допомоги Рівненщини» покликаний допомогти цим закладам підвищити рівень прозорості та підзвітності.

Загалом в рамках проекту «Підвищення прозорості роботи комунальних некомерційних підприємств первинної медичної допомоги Рівненщини», який реалізував ГО «Центр суспільних дій «Сівітас» у межах Програми «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження», експерти ГО «Сівітас», провели моніторинг 27 новостворених комунальних некомерційних підприємств первинної медичної допомоги Рівненської області. Обрані КНП ще в минулому році заключили договори з Національною службою здоров’я України, тож у них, на думку голови Центру «Сівітас» Володимира Зиля, було достатньо часу, аби звикнути працювати за новими правилами. Реформа первинної ланки медицини надала нові можливості для фінансування «первинки», проте, встановлені і більш високі вимоги до стандартів прозорості та підзвітності новостворених КНП. Як їх дотримуються реформовані медзаклади, вирішили з’ясувати у «Центрі»Сівітас».

Зокрема, в ході моніторингу експерти аналізували: звіти про надходження і використання благодійних внесків, публічні закупівлі, наявність конфлікту інтересів у керівників комунальних некомерційних підприємств первинної медичної допомоги Рівненщини. Всього до методології «Антикорупційний термометр» входить 12 параметрів, активісти наразі дослідили 8 з них, а максимально КНП могли отримати 13 балів.

Про формат проведення дослідження розповів експерт проекту «Підвищення прозорості роботи комунальних некомерційних підприємств первинної медичної допомоги Рівненщини» В’ячеслав Долід: «Ми використовували запити на доступ до публічної інформації, а також проводили контент-аналіз інтернет-ресурсів, які інформують про діяльність КНП. Не всі КНП були готовими надати інформацію, яка згідно чинного законодавства має бути в публічному просторі, тому ми скористалися зверненнями до Офісу Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, з вимогою про відновлення нашого права на інформацію.».

Щодо самого рейтингу КНП, то він умовно складається з 3 груп.

До 1 могли увійшли  КНП, які на думку експертів «Центру «Сівітас» можна віднести до доброчесних. Таких КНП у 2018 році не виявилося

До 2, найбільшої групи КНП, які на думку «Центру «Сівітас» мають корупційні ризики увійшло 15 закладів «первинки». Найбільше питань викликали: не оприлюднення інформації про надходження та використання благодійних внесків, інформації передбаченої ч.8 ст.78 Господарського кодексу України, несвоєчасні та неповні відповіді на інформаційні запити.

Серед аутсайдерів- КНП з високими корупційними ризиками опинилося 12 КНП.

КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ДУБЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” ДУБЕНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ЗАРІЧНЕНСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” ЗАРІЧНЕНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “КОРЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ГОЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” ГОЩАНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ГОЩАНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” КЛЕСІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ САРНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “РАДИВИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” РАДИВИЛІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ДЕРАЖНЕНСЬКА РАЙОННА ЛІКАРНЯ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ” ДЕРАЖНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КОСТОПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО “МИРОГОЩАНСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” МИРОГОЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ДУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ТАРАКАНІВСЬКА АМБУЛАТОРІЯ ЗАГАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ-СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ” ТАРАКАНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ДУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “БУГРИНСЬКА АМБУЛАТОРІЯ ЗАГАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ-СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ” БУГРИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ГОЩАНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО “НЕМОВИЦЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” НЕМОВИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ САРНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД “МЛИНІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ” МЛИНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ГО «Центр суспільних дій «Сівітас» продовжуватиме ионіторинг медзакладів та інформуватиме про діяльність КНП в подальшому.

  Довідково: Матеріал публікується в рамках проекту «Підвищення прозорості роботи комунальних некомерційних підприємств первинної медичної допомоги Рівненщини», який реалізується ГО «Центр суспільних дій «Сівітас» у межах Програми «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження».

 

 

Рейтинг за 2018_рік

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *