Як рівненські комунальники тендерів уникали?

Передноворічні закупівлі державних і комунальних підприємств традиційно викликають посилену увагу в середовищі громадських активістів. Як показує досвід, саме у цей час чиновники намагаються максимально освоїти бюджетні кошти уникаючи тендерних процедур. Однак цьогоріч, як з’ясували в ГО «Центр суспільних дій «Сівітас», відсвяткувавши різдвяні свята, комунальники продовжили масштабні допорогові закупівлі у січні.

У грудні 2017 року керівництво КП«КАТП-1728» вирішило, що на сміттєзвалищі поблизу хутора Нарада, що на території Шпанівської сільської ради (ця територія знаходиться у власності Рівненської міської ради), не вистачає контрольно-пропускного пункту. Для виконання робіт було обрано ТзОВ «Топаз ЛТД». Цікаво, що ця компанія зареєстрована у смт. Клесів Сарненського району і до цього виконувала роботи лише у межах Сарненщини. 21 грудня було укладено договір підряду на допорогову суму 1456356 грн. (тендер на виконання робіт проводиться на суму понад 1,5 млн. грн.)., а вже за тиждень, як свідчать дані порталу Є-data, виконавець отримав оплату за виконання частини робіт на суму 752222 грн.

Допорогові закупівлі є поширеною практикою у діяльності КАТП-1728. Так, у січні підприємство придбало у ТзОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» дизельне паливо та скраплений газ. Кожна закупівля була менша порогу на тисячу грн. – 199000 грн. (тендерні процедури застосовуються при закупівлі товарів і послуг від 200000 грн.).

Підприємство не лише закуповує, але й саме активно надає послуги на допорогові суми. Наприклад, у грудні КАТП-1728 надало послуги з санітарного утримання в належному стані вулиць, проїздів, та майданів (послуги з ручного прибирання) для КП «Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» на суму 196997 грн.

Можливо, саме не бажання економити через прозорі тендерні процедури позначилося на фінансовій спроможності комунального підприємства, яке у 2017 році перебувало у процесі санації, тобто виходило з банкрутства. У кінці січня директор КАТП-1728 Ростислав Кралюк звернувся до депутатів Рівнеради за дозволом отримати кредит для поповнення обігових коштів у сумі 500000 грн. кредит під 21% річних, з комісією 0,5%. у КБ «Приватбанк».

Схожа практика закупівель притаманна ще одному комунальному підприємство. Мова йде про Рівненське ШЕУ автомобільних доріг. У грудні ним проведено закупівлю нафтопродуктів у ПП «ОККО-Бізнес Контракт» на суму 199248 грн.

У січні Рівненське ШЕУ здійснило ще низку закупівель без проведення тендерних процедур: у ТзОВ «Бетонекс Плюс» було придбано відсів для зимового утримання доріг (198000 грн.), у ТзОВ «Енергодар-Сервіс» – сіль дорожню (198000 грн.), у ФОП Сачука В.К. – пісок для посипання (198000 грн.), у ФОП Троцюка В.В. двічі закупили «ручні інструменти різні» (кожна закупівля вартістю у 192106 грн.).

Чи можуть рівненські комунальники працювати по-іншому? Ми переконані, що так. У грудні було проведено ряд закупівель на загальну суму 8293202 грн. Економія склала 114100 грн., тобто 1%. Економія стала можливою за рахунок проведення конкурентних процедур закупівель КП «Рівнеелектроавтотранс», якому вдалося зекономити 9% власних витрат. Так, з 200000 грн., передбачених на закупівлю токарного верстата, зекономили 62100 грн., зі 100000 грн., передбачених на закупівлю гідравлічного преса, витратили лише 63000 грн. Ще 15000 грн. рівненські тролейбусники зекономили на закупівлі б/в автобуса.

У січні ситуація повторилася. З метою економії тролейбусники об’єднали різні допорогові лоти (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо) в одну закупівлю та виставили її на тендер. Результат – з запланованих 910551 грн. ТзОВ «Нафтотрейд Ресурс» погодилось надати товари за 700000 грн.

 

 

Проведене дослідження дозволяє вкотре пересвідчитися, що закупівля з використанням тендерних процедур зводить витрати бюджетних коштів до мінімуму. Саме тому в багатьох регіонах країни місцева влада прийняла нормативні акти, які знижують пороги закупівель до 50000 грн. Звичайно, таке рішення носить лише рекомендаційний характер, однак, не виконання цих рекомендацій може мати певні наслідки – наприклад, керівника КП позбавляється премії, розмір якої, зазвичай, є співмірним з розміром заробітної плати.

Аналогічне рішення було прийняте виконавчим комітетом Рівнеради 12 вересня 2016 р. та діяло менше року. Вже 13 червня 2017 року члени міськвиконкому свою думку змінили та відмінили попереднє рішення. Тож рівненські комунальники отримали змогу діяти повністю покладаючись на власний розсуд.

ГО «Центр суспільних дій «Сівітас» звернулося до міського голови, з метою реагування на діяльність комунальних підприємств, яка може свідчити про уникнення тендерних процедур. Також у зверненні пропонуємо міському голові внести проект рішення виконавчого комітету про повернення до практики застосування тендерних процедур при закупівлях на суму від 50000 грн.

 %d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%be-%d0%b5%d0%b9%d0%b4%d0%be%d1%81 Матеріал публікується в рамках проекту «Прозорі комунальні підприємства», який реалізується «Центром «ЕЙДОС» за фінансової підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні в рамках Програми MATRA.  %d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%be-%d0%bc%d0%b0%d1%82%d1%80%d0%b0

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *